
CAP PLAT AMB BLAT
TOT SOBRE EL MÓN SENSE GLUTEN
PASTÍS DE FORMATGE, CAFÈ I XOCOLATA
Recepta original de www.blogexquisit.es (amb algunes variacions)
Ingredients per un pastís per 8 persones
200 gr de galetes maria o digestive sense gluten
80 gr de mantega a temperatura ambient
200 gr de xocolata negre sense gluten
60 ml de cafè fred (pot ser descafeïnat o soluble)
250 ml de nata per muntar (35% de matèria grassa)
400 gr de formatge crema sense gluten
200 gr de sucre
ELABORACIÓ
Mol les galetes en un processador o molinet junt amb la mantega ben tova. Forra el motlle amb paper de forn i que et sobri paper per totes les bandes del motlle, això t'ajudarà després a treure el paper de sota per poder-lo emplatar. Disposa aquesta barreja com una base extenent-la per tota la superfície del motlle i premsant-la be amb l'ajuda d'una espàtula o cullera.Deixa-ho refredar a la nevera mentre fas la resta de l'elaboració.
Monta la nata ben ferma i reserva a la nevera. Si tens idea de decorar el pastís amb nata, monta en una altra tanda la nata per la decoració. Si no, no sabràs quina quantitat de nata muntada correspon als 250 ml de nata que s'han d'utilitzar pel pastís.
Amb les varetes bat el formatge fins que quedi cremós. Reserva.
Fon el xocolata al bany maria o a tandes de 10 segons al microones a baixa potència. Quan estigui fos afegeix-lo al formatge batut junt amb el sucre, el cafè i la nata muntada. Barreja amb moviements envolvents per integrar-ho tot i que la nata no perdi cos.
Quan ho tinguis tot ben integrat posa-ho al motllo sobre la capa de galeta i intenta deixar la superfície ben llisa amb l'ajuda d'una espàtula. Deixa-ho a la nevera un mínim de 10 hores.
Així ja és prou bo i no li cal res més, però si vols un extra de sabor a xocolata pots preparar una ganache de xocolata el dia abans i deixar-la a la nevera. El mateix dia que hagis de consumir el pastís, monta amb les varetes la ganache i l'afegeixes una capa a sobre del pastís.
PER FER LA GANACHE DE XOCOLATA:
200 gr de xocolata negre
200 gr de nata per muntar
Com veus és la mateixa quantitat de nata que de xocolata aixi que pots rebaixar la quantitat sempre que sigui la mateixa dels dos ingredients.
Posa la nata al foc i quan arrenqui el bull l'apartes del foc i poses el xocolata a trossets. Remena fins que estigui totalment fos. Deixa refredar a temperatura ambient i reserva a la nevera. S'ha de muntar quan estigui ben freda i per això idealment es deixa preparada el dia abans.
